چه کشور هایی بیشترین معدن را دارند؟

معادن جهان ماگماماینر

یکی از ملاک‌های ارزش‌گذاری مناطق مختلف سراسر جهان، میزان مواد معدنی قرار گرفته در دل معادن آن‌ها است که این مواد معدنی پس از خروج از معادن، در صنایع زیادی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. برخی از کشورها دارای معادن بسیار زیادی بوده و برخی مناطق مواد معدنی مورد نیاز خود را از این کشورها خریداری می‌کنند. تعدادی از کشورها دارای دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای استخراج مواد معدنی هستند و تا به امروز بخش زیادی از آن‌ها را از دل زمین بیرون آورده‌اند اما از سمت دیگر بعضی کشورها، به دلیل نبود امکانات توانایی استخراج این مواد را نداشته‌اند. در ادامه به معرفی 10 کشوری خواهیم پرداخت که طبق اطلاعات اطلس جهانی، بیشترین مواد معدنی را در خود جای داده‌اند.

معادن جهان ماگماماینر
  1. چین: امروزه چین در زمینه‌های مختلفی می‌درخشد و از لحاظ اقتصادی با سرعت زیادی رشد می‌کند اما تمام رشد اقتصادی این کشور به کالاهای الکترونیکی و سایر محصولات تولیدی محدود نمی‌شود. 90 درصد زغال سنگ و منابع فلزی دنیا در کشور چین واقع شده و ارزش معادن آن به 23 تریلیون دلار می‌رسد. مهم‌ترین مواد معدنی موجود در کشور چین عبارتند از : طلا، زغال سنگ، فسفات، گرافیت، سرب، مس و نقره.
  2. عربستان: در سال 1938 چاه‌های نفت عربستان کشف شد و از همان روز با تکیه بر این ماده با ارزش، اقتصاد عربستان رشد چشم گیری پیدا کرده است. در حال حاضر 20 درصد از کل منابع نفتی دنیا، در داخل مرزهای عربستان قرار گرفته‌اند و علاوه بر نفت، ذخایر گازی زیادی در قسمت های مختلف این کشور به چشم می‌خورد. ارزش معادن کشور عربستان 35 تریلیون دلار تخمین زده شده که باعث می‌شود این کشور در رتبه دوم جای گیرد. البته تمام مواد معدنی عربستان به نفت محدود نشده و مواد معدنی ارزشمند دیگری مانند مس، فسفات، نقره، روی و گوگرد هم در داخل این منطقه وجود دارد.
  3. کانادا: ذخایر معدنی کانادا 33 تریلیون دلار تخمین زده شده که باعث می‌شود نام آن در رده غنی‌ترین مناطق دنیا جای گیرد. کانادا سرشار از مواد معدنی مانند سنگ آهک، گچ، زغال سنگ و اورانیوم بوده و مواد فلزی مانند مس، نیکل، روی، طلا و نقره هم از دل معادن آن استخراج می‌گردد.
  4. هند: 60 درصد از ذخایر سنگ منگنز و میکا در داخل کشور هند قرار دارد و 12 درصد توریم جهان را نیز به خود اختصاص داده است. از معادن هند مواد معدنی مانند الماس، گاز طبیعی، نفت، تیتانیوم و کرومیت استخراج می‌شود.
  5. روسیه: روسیه از لحاظ دارا بودن معادن فلزی کشوری ثروتمند بوده و ارزش دارایی‌های معدنی آن 75 تریلیون دلار است. مواد پرکاربردی مانند سیمان، مس، منیزیم، وانادیوم، آلومینیوم و … در داخل این کشور تولید می‌گردد.
  6. برزیل: بزرگ‌ترین ذخایر طلا و اورانیوم دنیا در کشور برزیل جای گرفته است و با 22 تریلیون دلار ذخیره معدنی، در رتبه ششم این لیست قرار ‌می‌گیرد. ذخایر طبیعی برزیل شامل نفت، اورانیوم، مس، طلا و آهن است.
  7. آمریکا: آمریکا دارای 45 تریلیون دلار ذخایر معدنی است و نقش مهمی در تامین زغال سنگ و الوار سراسر دنیا ایفا می‌کند.
  8. ونزوئلا: ارزش معادن ونزوئلا با وجود معادن بزرگ طلا، زغال سنگ، سنگ آهن، نفت و … 14.3 تریلیون دلار است. ذخایر نفتی این کشور بیشتر از ذخایر ایالات متحده، کانادا و مکزیک بوده و سومین تولید کننده زغال سنگ در دنیا است.
  9. کنگو: این کشوردارای ذخایر بزرگ مس، الماس، طلا، تانتالوم و قلع است و جز کشورهای ثروت مند دنیا از لحاظ معادن طبیعی به شمار می‌رود.
  10. استرالیا: ارزش معادن استرالیا 19.9 تریلیون دلار تخمین زده می‌شود. این کشور به دلیل ذخایر بزرگ زغال سنگ، چوب، مس، سنگ آهن، نیکل جز کشورهای ثروتمند محسوب شده و یکی از رهبران معادن اورانیوم و طلا در دنیا است. این کشور دارای بزرگترین ذخایر طلا در جهان بوده و بیش از 14 درصد طلای مورد نیاز جهان و 46 درصد از اورانیوم جهان را تامین می‌‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.