معادن سنگ مرمر ایران

سنگ مرمر

یکی از سنگ‌های کاربردی در نمای داخلی و نمای خارجی، سنگ مرمر است که از دگرگونی سنگ آهک تشکیل شده و مهم‌ترین عنصر موجود در آن، کربنات کلسیم است. سنگ مرمر دارای زیبایی و درخشش خاصی است که همین ویژگی سبب شده از آن در دکوراسیون داخلی منزل بهره برند. در ادامه با ما همراه باشید تا در کنار یکدیگر به بررسی معادن سنگ مرمر ایران بپردازیم.

کاربرد سنگ مرمر

سنگ مرمر دارای تنوع رنگی زیادی بوده و از آن برای نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر نمای بیرونی، در محیط داخلی منزل ( مانند دیوار یا آشپزخانه) از سنگ مرمر کمک می‌گیرند تا زیبایی محل سکونت چند برابر شود. بسته به طراحی داخلی، سنگ مرمر در پله هم کاربرد داشته و می‌تواند با زیرسازی صحیح، در این بخش ساختمان کار گذاشته شود.

عمده کاربرد سنگ مرمر در تزئین داخلی هتل، تالارهای بزرگ، رستوران‌ها، مراکز تجاری و منازل است. علاوه بر اینکه سنگ مرمر می‌تواند جلوه خاصی به دیوارها هدیه دهد، گاهی اوقات برای ساخت وسایل کوچک‌تر از آن استفاده می‌نماید. به طور مثال برای افرادی که به دنبال داشتن یک میز عسلی خاص هستند، میز عسلی از جنس سنگ مرمر بسیار جذاب خواهد بود.

معادن سنگ مرمر

معرفی برخی از معادن سنگ مرمر ایران

خوشبختانه در داخل کشور ما معادن مختلفی وجود دارد و انواع سنگ‌های ارزشمند از دل این معادن استخراج می‌شود. معادن سنگ مرمر در نقاط مختلف کشور جای گرفته‌اند که خروجی آن‌ها نیاز صنایع دیگر به این سنگ زیبا را تامین می‌کنند. مهم‌ترین معادن سنگ مرمر ایران عبارتند از:

  • معدن سنگ مرمر آباده: سنگ مرمر استخراج شده از این معدن، رنگی روشن دارد و می‌توان از آن برای تزئین نمای داخلی منزل بهره برد. معدن سنگ مرمر آباده در استان فارس جای گرفته است و رنگ قالب بر سنگ مرمر این معدن، صورتی و کرم است. در کنار سنگ های روشن، سنگ‌های مرمر تیره‌رنگ هم از این معدن استخراج می‌شود و هر شخص بسته به سلیقه خود می‌تواند یکی از آن‌ها را خریداری نماید. از آنجایی که مقاومت سنگ مرمر زیاد بالا نیست، پس از استخراج با کمک رزین و اپوکسی مقاومت آن را افزایش می‌دهند.
  • معدن سنگ مرمر هرسین: یکی از بزرگ‌ترین معادن مرمر ایران، معدن هرسین است که در شهرستانی با همین نام کشف شده است. مرمر خروجی معدن هرسین، رنگی سفید مایل به کرم دارد و بر روی آن رگه‌های شیری رنگی مشاهده می‌شود که به جذابیت سنگ مرمر افزوده است. مقاومت سنگ مرمر هرسین به نسبت سایر معادن بالاتر است و به همین دلیل طرفداران زیادی در بازار دارد.
معادن سنگ مرمر
  • معدن سنگ مرمر خور اصفهان: در استان اصفهان معادن مختلفی وجود دارند که یکی از آن‌ها معدن مرمر خور است. سنگ مرمریت خروجی این معدن، با نام سنگ مرمر اداوی شناخته می‌شود با توجه به قیمت مناسب، فروش زیادی در بازار دارد. درجه بندی رنگ سنگ مرمر معدن خور بین صورتی، سفید و کرم است و تنوع رنگی و شکل ظاهری منحصربفرد آن سبب شده، این سنگ مرمر در کنار تامین نیاز بازار داخلی، به کشورهای دیگر صادر شود.
  • معدن سنگ مرمر ارسنجان: ارسنجان در استان فارس قرار دارد و سنگ مرمر معدن این منطقه، رنگی کرم-بژ دارد. از سنگ مرمر ارسنجان با نام سنگ مرمر پر طاووسی یاد می‌کنند و جز سنگ‌های مرمر ارزان قیمت طبقه بندی می‌شود.
  • معدن سنگ مرمر کرمان: استان کرمان سرشار از نعمت‌های طبیعی است و معادن بسیار متنوعی در نقاط مختلف آن کشف شده است. تنوع رنگی سنگ مرمر کرمان بسیار بالا است و تقریبا هر نوع سنگ مرمری مانند سنگ مرمر سفید، سبز، صورتی، عسلی و مشکی را می‌توان از دل معادن آن استخراج کرد. مهم‌ترین معادن سنگ مرمر کرمان دو معدن سنگ مرمر اسفند کرمان و سنگ مرمر سیرجان هستند که سالانه حجم قابل توجهی سنگ مرمر از آن‌ها استخراج می‌گردد.
  • معدن سنگ مرمر خلج خراسان: سنگ خروجی معدن سنگ مرمر خلج خراسان، مرمر پرتقالی است و رنگ آن طرفداران خاص خود را دارد. از سنگ مرمر پرتقالی برای ساختمان‌های لوکس استفاده می‌کنند و معمولا به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف، طول عمر مناسبی خواهد داشت. بهترین سنگ مرمر پرتقالی دنیا، متعلق به همین معدن است.

چنانچه قصد خرید مواد معدنی انواع سنگ مرمر با بهترین قیمت بازار را دارید، می‌توانید درخواست خود را از طریق سایت ماگماماینر ثبت کنید و در صورت نیاز با ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌های لازم خدمت شما ارائه گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.