سرمایه گذاری در معدن از جمله سرمایه گذاری‌های رو به رشدی است که در آینده به سمت پیشرفتی قابل توجه حرکت کرده و موفقیت‌های زیادی را به همراه داشته باشد. کشور ایران یکی از ده کشور برتر دنیا در زمینه دخایر معدنی است و حدود هفت درصد از کل ذخایر جهان را به خود اختصاص داده است. وجود 8 معدن بزرگ در داخل کشور ثابت می‌کند اگر به توسعه معدن بیشتر از قبل توجه شود، سرمایه گذاری در معدن می‌تواند پردرآمدترین صنعت کشور شده و با کشورهای خارجی به رقابت بپردازد.

کامیون حمل مواد معدنی - سرمایه گذاری در معدن

طبق آمار حدود 30 درصد گردش مالی کل دنیا مربوط به بخش معدن بوده و همین موضوع اهمیت سرمایه گذاری در معدن را نشان می‌دهد. با توجه به طرح‌های ارائه شده تا سال 1404 دولت در تلاش است سرمایه و توان زیادی را صرف معادن کند تا به درامدزایی رسیده و بتوانند اشغال زایی کنند.

چرا سرمایه گذاری در معدن؟

معدن به عنوان یکی از ملاک‌های ثروت کشور در کنار نفت و گاز به شمار رفته و سرمایه گذاری در معدن هم از همین جهت منطقی خواهد بود. تنوع مواد معدنی در ایران به قدری بالاست که با طرح‌های پیشنهادی تخمین زده شده از سال 1404 به بعد سالانه فولاد به مقدار ۵۵‌ میلیون تن، مس به مقدار 440 هزار تن، آلومینیوم 1.5 ‌میلیون تن و ۱۵۰‌میلیون تن سایر محصولات معدنی تولید و به کشورهای دیگر صادر شود. این برنامه ریزی نشان می‌دهد که در آینده صنعت معدن رشد چشم گیری پیدا خواهد کرد و تنها فروش فولاد خروجی از معادن می‌تواند 60 درآمد فعلی از فروش نفت را جبران کند.

به دلیل عدم استفاده ایران از تکنولوژهای روز دنیا، میزان استخراج مواد از معادن در حدود یک چهارم میانگین جهانی است. در سال‌های آینده تمرکز بر این صنعت سبب می‌شود تکنولوژی‌های جدیدتری مورد استفاده قرار گیرد و این موضوع هم رشد صنایع معدن را تضمین می‌کند. آمار جهانی نشان می‌دهد سرمایه گذاری در معدن طی دهه‌های گذشته کاملا رو به رشد و صعودی بوده است و در داخل کشور ما هم طی سال‌های آینده شاهد این رشد خواهیم بود.

سرمایه گذاری در معادن

جهت سرمایه گذاری در معادن با ماگماماینر تماس بگیرید:

98-9362471312

98-2188325601